Välkommen!

Välkommen till bostadsrättsföreningen Läskpapperet. Här finns information för dig som är intresserad av vårt bostadsområde eller kanske har du precis köpt ditt nya boende i vår förening. Här samlas också information som gäller alla medlemmar, såväl ny som gammal.

BRF Läskpapperet bildades 1961-05-01 och ingår i HSB Stockholm. Byggnadsår är 1963-1964, arkitekt var HSB:s Riskförbund, Tekn avd/O Ellner. I föreningen finns 94 radhus på Mölndalsbacken och Götaforsvägen i Stureby. Radhusen har något olika karaktär och har följande benämningar:

• A-hus (Mölndalsbacken 2 - 76)
  • B-hus (Götaforsvägen 29 - 47)
  • C-hus (Götaforsvägen 46 - 80)
  • D-hus (Mölndalsbacken 88 - 142)

En del medlemmar har bott i föreningen sedan starten på 60-talet medan en del är tämligen nyinflyttade vilket innebär att åldern på våra medlemmar är väldigt varierande.

Löpande information om vad som händer i föreningen får du via denna hemsida och i informationsbladet Läskpapperet som kommer ut med ca 2 nr per år.