Föreningen

HSB Bostadsrättsförening Lupinen i Haninge, som är föreningens rätta namn, bildades 2004 för att bygga vårt bostadsområde. Föreningen omfattar 68 lägenheter fördelade på 16 huskroppar. Inflyttning skedde i etapper under 2006. Fram till 2009 leddes föreningen av HSB med representation från de boende. Från stämman 2009 förvaltas föreningen av bostadsrättshavarna själva.

Föreningens ändamål

Som ledning för vår verksamhet har vi våra stadgar. Stadgarna beskriver i ändamålsparagrafen varför föreningen finns:
"Föreningen har till ändamål att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter för permanent boende och lokaler åt medlemmarna till nyttjande utan tidsbegränsning och därmed främja medlemmarnas ekonomiska intressen."
Därutöver behandlar stadgarna och rättigheter och skyldigheter vi som bostadsrättshavare har.
För vidare information se  föreningens stadgar.