Felanmälan - Var felanmäler du vad?

För felanmälan: Ring i första hand vår jourtelefon för råd: 076-216 97 71 (inga SMS)
Det är mycket som kan hända i en förening, som vi behöver hjälp med. Av mer eller mindre akut karaktär.
Det kan vara utomhus, inomhus i våra gemensamma utrymmen eller i vår lägenhet, garage, p-plats e dyl.

Vi vet att det inte alltid är så lätt att veta till vem man ska vända sig till Spetsudden, HSB eller till styrelsens telefon?
Ett försök att bena ut det gör vi här, med ett par exempel.

Till Spetsuddden anmäler du exempelvis ärenden som rör:
Tänk på att du själv får stå för kostnaden om du anlitar fastighetsskötare för arbete i din lägenhet

  • Stopp i avloppet/toaletten
  • Kallt i lägenheten
  • Trasiga lampor i allmänna utrymmen
  • Stänga av vatten för jobb i lägenheten

Till styrelsens telefon anmäler du exempelvis ärenden som rör:

  • Fel på kodlåset i porten
  • Tvättmaskin/Torktumlare/Torkrum ur funktion
  • Parkeringskö P-plats/garage/extra förråd/MC-plats
  • Nycklar
  • Störande grannar
  • Ansökan om andrahandsuthyrning
  • Laddstolpar för elbil
  • Lås som krånglar i allmänna utrymmen

Kontakta HSB:

  • Ta reda på andelstal
  • Utdrag ut lägenhetsregistret
  • Avier

Hoppas att detta har bringa lite klarhet. Är du osäker är du alltid välkommen att ringa oss på styrelsens telefon, för att rådgöra.