Välkommen till Brf Propellern 13!

Brf Propellern 13 är en bostadsrättsförening på Bergsundsgatan 7 och medlem i HSB.

Syfte och ändamål

Syftet med en bostadsrättsförening som Propellern 13, är att genom samverkan skapa ett fördelaktigt boende, såväl ekonomiskt som praktiskt. En bostadsrätt är en nyttjanderätt till en viss lägenhet och en andel i föreningens tillgångar. Strikt sett så äger man alltså inte sin lägenhet, man har nyttjanderätt till den. Det är föreningen som äger hela fastigheten med dess lägenheter.

Föreningen har till ändamål att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter för permanent boende samt lokaler åt medlemmarna för nyttjande utan tidsbegränsning och därmed främja medlemmarnas ekonomiska intressen. Vidare har föreningen till ändamål att främja studie- och fritidsverksamhet inom föreningen samt stärka gemenskapen och tillgodose gemensamma intressen och behov, främja serviceverksamhet med anknytning till boendet.

Fakta om Brf Propellern 13

• Adress: Bergsundsgatan 7
  • Organisationsnummer: 769618-2604
  • Antal lägenheter: 41 st (varav 39 bostadsrätter och 2 hyresrätter)
  • Brf Propellern 13 är medlem i HSB.

Fler vanliga frågor kan du läsa om här