Om föreningen

HSB Brf Pumpen är ett 16 våningar högt utropstecken som markerar Kallhäll centrum med 59 lägenheter med yta i fokus. Från de högre våningarna ser man solen gå ned över Mälaren. Större lägenheter som 3 – 4 rum och kök har alla få fria gavellägen med fönster åt tre håll och vissa av lägenheterna har två balkonger. Den bästa utsikten ligger mot nordväst och den sidan har alla lägenheter utsikt mot.

Under den upphöjda gården finns garage, lägenhetsförråd, undercentral och en grovtvättstuga. I gårdsnivån finns en gemensamhetslokal med uteplats för de boende i föreningen. På gården finns ett stort cykelrum samt miljörum och gemensam uteplats med lekredskap för mindre barn. Mellan gården och föreningens åtta parkeringsplatser i norr görs plats för några större träd.