Välkommen till BRF Ribby!

Mittemellan skärgårdslunk och citypuls finner du lummiga Västerhaninge. Området Ribby är populärt och det är även här du hittar BRF Ribby. Föreningen består av fyra hus från 1954 på Åkervägen 1a-1c, Åkervägen 3-7, Gränsvägen 4-10 och Ribbyvägen 2-8. Föreningen har 117 bostadsrätter, tvättstugor, en föreningslokal samt ett hobbyrum. Till föreningen hör även två sidobyggnader, den ena är ett garage och i den andra finns en restaurang.

De fyra husen ramar in en lummig innergård med utemöbler, grillar och en lekplats med gungor, rutschkana och klätterställning. På sommaren pryds innergården av blomsterarrangemang och på vintern sprider en stor ljusgran ett stämningsfullt ljus.

Västerhaninge centrum ligger drygt 10 minuters promenad bort och här finns ett stort serviceutbud med bland annat pendeltågsstation, butiker, restauranger, apotek, Systembolag och vårdcentral. Intill BRF Ribby finns en busshållplats så att du enkelt tar dig till och från centrum men också vidare ut mot också populära Årsta Havsbad med både badplats och färja vidare mot Utö.

Resan in till Stockholm City tar cirka 30 minuter oavsett om du åker med tåg eller bil.

Miljöbild BRF Ribby