Om Föreningen

Bostadsrättsförening bildades 1964 och innehar tomträtten, samt äger och förvaltar byggnaderna på fastigheten Sigismund nr 8. Föreningen ligger i Bromsten som tillhör Spånga Tensta stadsdel. Fastigheten omfattar 63 lägenheter och 2 hyreslokaler. För medlemmarna tillhandahåller föreningen 2st tvättstugor, 1st grovsoprum, 5st cykelrum, 5st barnvagnsrum, 9st garage (hyres), 36st p-platser (hyres), 10st källarförråd (hyres) samt även en föreningslokal för 50 gäster.

Huset har genom åren renoverats och moderniserats och håller en relativt hög standard för att vara från 1964, stora förbättringar som är gjorda är till exempel tilläggsisolering av fasader och fönster, renovering av balkonger dessutom är samtliga badrum renoverade. Gården och tillhörande markytor är välvårdad och det finns en god "gårdsanda" bland de boende.

Åldern på våra medlemmar sträcker sig från de som precis har flyttat hemifrån till de som är pensionärer.