Information till boende

17 juni 2026 Styrelsen vill informera om att flera viktiga projekt pågår i föreningen.
Just nu arbetar vi med att färdigställa bygglovsansökan för fastighetsnära insamling (FNI). Den nya avfallsanläggningen kommer att utformas på liknande sätt som den hos vår grannförening Agaten och placeras vid sidan av vändplanen, där det gamla miljöhuset tidigare stod.
 
I samband med detta kommer våra nuvarande soprum att byggas om till cykelförråd. Förändringen innebär att vi får bort tunga sopfordon från våra gårdar samtidigt som vi minskar problem med lukt och avfall i soprummen.
 
Parallellt pågår även ett omfattande parkeringsprojekt. Föreningen har sagt upp avtalet med HSB avseende parkeringshanteringen och Parkit kommer framöver att ta över ansvaret fullt ut. Projektet omfattar även installation av laddstolpar, utbyggnad av parkeringen samt breddning av vissa parkeringsplatser.
 
Mer information kommer löpande. Efter semestrarna kommer vi att bjuda in samtliga boende till ett informationsmöte där vi presenterar projekten mer i detalj och svarar på frågor.
 
 
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen