Internet och TV

Gemensamt Internet-avtal

16 april 2018 Från och med den 1:a juli tillhandahåller föreningen en gemensam internettjänst

Efter positivt stöd på stämman och utredning av möjligheterna har styrelsen beslutat att:

1. Vi går över till att inkludera internet i de gemensamma funktioner som alla har tillgång till och som finansieras av föreningen.
  2. Vi har tecknat ett 3-årigt avtal med ComHem om deras "Bredband 100 MBit" och "Telefoni Bas".

Detta bygger på det redan installerade nätet med de 3-håliga uttagen. Det behövs en router, som tillhandahålles av ComHem och som också ger trådlöst WiFi i lägenheten. En annan teknisk lösning (fibernät) hade blivit dyrare och med lång bindningstid.

De som redan betalar själva för detta avtal (100 Mbit) skall slippa betala från juli och framåt. Var gärna uppmärksam på att det fungerar. De som vill ha en högre hastighet betalar en extraavgift, men ska dra nytta av basavtalet.

Den analoga TV-distributionen ska inte påverkas och inte heller det extrautbud som en del betalar för.För mera information; se avtalet.