BRF Smedjan i Sundbyberg

Föreningen äger och förvaltar fastigheten Smeden 13 med adresserna Ursviksvägen 14-16, Eliegatan 13-15 samt Vattugatan 20 A & B.

Fastigheten har 64 lägenheter som är upplåtna som bostadsrätter. Föreningen har en lokal som är upplåten som bostadsrätt samt två lokaler som är uthyrda som kommersiella lokaler. Föreningen har 14 parkeringsplatser varav två är uthyrda till lokalhyresgäster.
Föreningen disponerar en föreningslokal och en stor uteplats med trädäck. Där finns grillmöjligheter, boulebana etc. som medlemmarna kan låna för kalas eller fest.

Sundbyberg är Sveriges minsta kommun och planerar för en stark expansion de närmaste åren. Fastigheten ligger i utkanten av Sundbyberg centrum på gränsen till Duvbo. Vi som bor här har närheten till grönområde kring Lötsjön kombinerat med utbudet av service i Sundbyberg och utmärkta kommunikationsalternativ.