Om BRF Snickaren

Brf Snickaren är en HSB bostadsrättsförening som bildades 1989 och består av två fastigheter.
Första inflyttning skedde hösten 1992 när husen stod färdiga.

Brf Snickaren nr 317 är en HSB bostadsrättsförening som bildades 1989. Inflyttning skedde hösten 1992 när husen stod färdiga. Föreningen äger och förvaltar fastigheterna Ramsökaren 5 och Ramsökaren 7.

Husen ligger runt två gårdar Trollesundsvägen 17-23 och Trollesundsvägen 29-45, nära Bandhagens tunnelbana och centrum. Föreningen har 102 lägenheter med tillhörande källarförråd samt uthyrningslokal, gästlägenhet, bastu och fyra lokaler.

Brf Snickaren ingår i en samfällighet med grannföreningarna Muraren och Timmermannen som bland annat ansvarar för hushållssopor, tv-abonnemang samt uthyrningen av parkeringsplatserna i våra garage.

Vi strävar efter att minska vår miljöpåverkan med bland annat energisparåtgärder och återvinning. Vår energiåtgång är f.n 92 Kwh/år vilket anses vara mycket lågt.