Om Föreningen

När du bor i en bostadsrätt äger och förvaltar du tillsammans med övriga medlemmar bostadsrättsföreningens fastigheter och mark. Majoriteten av detta arbete har delegerats till styrelsen, som består av ett antal boendemedlemmar och en HSB-representant.

Vilka som ska ingå i styrelsen väljs varje år i samband med årsstämman. Styrelsens främsta uppgifter är att ta hand om föreningens ekonomi, fastighetsskötseln och övriga driftsfrågor. En engagerad styrelse som består av boende i olika åldrar, med olika intressen och kompentenser leder till en bättre förvaltning.

Även om du inte ingår i styrelsen så kan du vara med att påverka ditt boende och boendemiljön på olika sätt. Att skriva motioner dvs förslag till årsstämman är ett sätt. Att kontakta styrelsen är ett annat. Du hittar mer information via flikarna till vänster.

Vill du bara veta vad som är på gång eller få information om frågor som styrelsen behandlat så hittar du detta i de informationsblad som regelbundet delas ut, på hemsidan eller information som sätts upp på anslagstavlorna i trapphusen.