Kund- och medlemsservice, felrapportering, fastighetsskötsel mm

HSB Kund- och medlemsservice kan man vända sig till, under kontorstid, med alla frågor man har.

Tfn: 010 442 11 00

E-post: service.stockholm@hsb.se.

Felanmälan gör du via länken högst upp på hemsidan.

Vår fastighetsskötare når du via felanmälan.

FASTIGHETSJOUR: HSB
Tfn: 695 00 00
Måndag - torsdag 16.30 - 08.00. Fredag 16.30 till måndag 08.00 samt alla helger.

När det uppstår problem under jourtid:
Om det gäller ärenden som trasiga säkringar, fel i tvättstuga, skadegörelse eller liknande prövar du i första hand att kontakta styrelsen. Om ett fel kan vänta till icke-jourtid kontaktar du HSB Kund- och medlemsservice enligt vanlig rutin.

Tfn: 010 442 11 00 eller E-post: service.stockholm@hsb.se

Juridisk medlemsrådgivning 0771-472 472. Öppet vardagar 12-14.

Byte av trasiga huvudsäkringar
(helst inte efter kl. 21)

Kjell Lindqvist    070 217 45 33
Anita Hanson    072 310 37 16
Simon Lelie       076 083 38 90

Nyckelansvarig

Kontakta styrelsen
Du kan ringa till styrelsen eller skicka e-post: brf-stranden@outlook.com 

För fel i lägenheten som du är ansvarig för behöver inte fastighetsskötarna användas. Du kan åtgärda felet själv eller låta annan entreprenör laga felet. Föreningens krav är dock att åtgärden skall vara fackmannamässigt utförd på ett varaktigt sätt.

Föreningens fastighetsskötare hör till HSB Teknisk Förvaltning. Föreningen har förhandlat fram ett konkurrenskraftigt serviceavtal för fastighetsskötseln. När du anlitar föreningens fastighetsskötare, fakturerar HSB Teknisk Förvaltning dig direkt för de reparationer/underhåll av lägenheten, som du ansvarar för som medlem.