Om Föreningen

Vårsådden är belägen mellan Hagsätra och Stuvsta i Stockholms kommun, Vantörs församling.

Föreningen bildades den 21 januari 1958 och registrerades den 15 februari 1958. Inflyttning skedde under 1960. Föreningen innehar tomträtterna till, samt äger och förvaltar byggnaderna på fastigheterna i kvarteret Rågaxet 1, Hövolmen 1, Höräfsan 1, Vårsådden 1 samt Rågåkern 1.

Området består av lamellhus av tegel med långsträckta huskroppar. (3 våningar ej hiss) Husen är genombrutna av gångtunnlar klädda i turkos mosaik.

2020 Byte av portar till trappuppgångarna samt installation av porttelefoner

2020 Breddning och upprustning av parkeringsplatser

2013 Utbyte av alla värmecentraler i föreningen

2013 Utbyte av alla armaturer i trapphus och utebelysning

2008 Samtliga tvättstugor totalrenoverade.

2005 fick vi nya fasadfogar mellan huskropparna.

2003 har husen genomgått en omfattande renovering som innefattar bland annat ny takpapp, stuprör, fläktar (tryck- och temperaturstyrda) samt nya rökluckor som samtidigt är ljusinsläpp på översta våningsplanen.

1994 genomfördes stambyten.

Fg5.jpg