Telenor

Som tidigare informerats har HSB Brf Venus ingått ett nytt avtal för bredbands- och tv-tjänster med Telenor. Detta avtal startar 2021-10-01.

Detta ingår för samtliga medlemmar i föreningen:

TV-Paket -TV Bas
Startavgift     0 kr             
HD TV Box      0 kr

Telenor Stream

Nu kan du som är tv-kund hos oss ta del av ditt tv-innehåll var du vill och när du vill utan extra kostnad så länge du är i Sverige eller inom EU.

Bredband 250/250                  
Startavgift 0 kr                                
Wifi 6 Router i4882 0 kr 

Telefoni Mini                 
Månadsavgift     0 kr
Startavgift          0 kr
* samtal debiteras enskild boende enligt gällande prislista
** Vid händelse att man har IP-Telefoni från Telenor erhålls en router med namn Technicolor 799, inte Wifi 6 routern.

Telenor Komborabatt för oss i brf Venus
Om du har både mobiltelefoni, TV och bredband hos Telenor innebär det att du kan få 100 kr rabatt på ditt telefonabonnemang.
Du har också specialpriser på Telenors kanalpaket och uppgraderingar av bredbandet, se nedan:

Uppgradering av TV-utbud
Tv Flex kostar 149 kr per månad (ordinarie pris 299 kr per månad)
Tv Stor kostar 249 kr per månad (ordinarie pris 399 kr per månad)

Kanalutbud, se https://www.telenor.se/handla/tv/

Uppgradering av bredband
500/500 Mbps kostar 149 kr per månad (ordinarie pris 499 kr per månad)
1000/1000 Mbps kostar 399 kr per månad (ordinarie pris 599 kr per månad)

Bredband, se https://www.telenor.se/handla/bredband/
OBS! Informationen och priserna enligt ovan kan komma att ändras i framtiden.

Aktivera din Komborabatt via supporten, på https://www.telenor.se/handla/erbjudanden/telenor-kombo eller i en Telenorbutik

(OBS! Har du sedan tidigare den gamla komborabatten behåller du den till dess att du gör ett aktivt val om att förändra dina tjänster. Till exempel uppsägning av mobiltjänst, byte av kanalpaket och liknande.)

OBS! Det förekommer att Telenor ibland lämnar kampanjpriser på ovanstående produkter, jämför alltid med det du är intresserad av.

Viktig information till dig som redan är kund hos Telenor
Tjänster du redan har kommer föras över automatiskt till gruppanslutningen.

Glöm inte att beställa den nya utrustningen
För att avropa ny utrustning behöver du kontakta kundservice på 020 – 222 222

Hjälp med inkoppling av ny utrustning
I början av oktober finns möjligheten att få hjälp med att koppla in den nya utrustningen.
Anmälan sker på Öppet hus under vecka 37 eller via expeditionen.

Bor ni  i en större lägenhet som har 3 rok eller större?
Då kan ni ha behov av en wifi förstärkare för att förbättra er trådlösa täckning i lägenheten. Prova första att koppla in er nya router. Saknar ni ändå täckning kan ni hämta en wifi förstärkare kostnadsfritt på föreningens expedition på Kometvägen 1. Se föreningens hemsida för öppettider.  

Aktivera Stream
För att aktivera stream, följ instruktionerna på följande sida: https://registreratv.telenor.se/stream/

Som ny boende / kund
Ring 020–222 222 för att aktivera dina tjänster och avropa den nya utrustningen som ingår.

Vid flytt ring 020-222 222
Kontakta även kundservice om du flyttar, för att flytta med eller säga upp dina tjänster.

För dig som är duktig och sparar ström 

Om du stängt av strömmen till TV och TV-box.
Starta din TV-box först vänta sen minst 30 sekunder och sätt därefter på din TV. Om du inte gör detta kan det resultera i att din TV-box hinner skicka ut felmeddelanden till din TV att något är fel vilket då beror då på att TV och TV-box inte hunnit få kontakt. 

Om du stängt av strömmen till routern.
Det tar ungefär 3 minuter för routern att starta efter att ha varit strömlös. Börja med att starta routern först vänta ca 3 min sätt därefter på TV-boxen och vänta ca 30 sek och sätt därefter på din TV. Om du inte gör detta kan det resultera i att din TV-box hinner skicka ut felmeddelanden till din TV att något är fel trots att det beror på att routern inte har hunnit vakna. 

Bank-ID eller personlig kod vid kontakt med kundtjänst
Tänk på att du behöver Bank-ID eller en personlig kod vid kontakt med vår kundservice. Saknar du Bank-ID och inte har beställt någon personlig kod från oss ännu så gör du det genom att ringa till kundservice på 020–222222.

Den personliga koden kommer via brev till din folkbokföringsadress inom ett par dagar. När du fått koden kan du legitimera dig med koden i kontakten med vår kundservice. Denna kod är sedan giltig i ett år. Ett tips är att beställa hem koden redan idag, så när du är i behov av att kontakta kundservice har du den redan till hands. Att man som konsument måste legitimera sig med Bank-ID eller personlig kod är ett säkerhetskrav från post- och telestyrelsen, alltså ett myndighetskrav.

Fördelaktiga priser för dig som vill uppgradera med dina personliga val
Vill du te x uppgradera till en högre hastighet på bredbandet eller beställa vår TV tjänst så är du välkommen att ringa oss eller besök på www.telenor.se.

Via länken till höger anmäler du dig på https://www.telenor.se/bestall-mediahubb för att beställa TV-boxen.

Hälsningar,
Styrelsen