Ny i föreningen

När du köper en bostadsrätt i brf Blommagård så köper du nyttjanderätten till en viss lägenhet och ett medlemskap i bostadsrättsföreningen som förvaltar Blommagård.

Du får en lägenhetspärm där det kommer att finnas stadgar vilka det är bra om du tittar igenom då du flyttar in.

Vi i styrelsen svarar gärna på alla dina frågor.

Styrelsen; Vi har årsstämma en gång om året då vi hälsar alla medlemmar varm välkomna för att få information om ekonomi, val av styrelse och göra sina röster hörda.

Vicevärdar; kontaktas om något akut uppstår med din brf eller vid frågor/felanmälan.

Fiber/tv ; vi har fiber, varje br har ett basutbud på diverse tv-kanaler.

IVT Värmepanna; du har en egen panna som du själv ställer in för värme i din br.

Tvättstuga; finns i varje br.

Miljöhus/soprum; I alvesta kommun sorterar vi våra sopor i "gröna" och "röda" påsar. I den gröna lägger du matrester, kaffesump och liknande och resterande i den röda. ALLT övrigt , så som plast, papp, glas och metall slänger vi i närmsta miljöstation. Den ligger ca 200 meter iväg.

Välkommen till oss och vi hoppas att du ska trivas!