Om föreningen

Brf Mistluren är en trevlig bostadsrättsförening, Östersjövägen 38–50, Västervik, med bra gemenskap och ligger i ett lugnt avskilt område.

Bostadsrättsföreningen Mistluren byggdes år 197071 och har 126 lägenheter fördelade på sju huskroppar, i tre våningar. Det finns 63 2:or på 65 kvadratmeter och lika många 3:or på 80 kvadratmeter. Samtiga lägenheter har egen balkong eller uteplats i entréplan.

Vi har ett miljöhus för sophantering, som vi är mycket stolta över. Det finns parkeringsplatser att hyra och även garage med särskild kö. För besökande finns ett antal gästparkeringar som kostar tre kronor/timme och som för närvarande hanteras av Securitas/Easypark.

Styrelsen är mycket engagerad i föreningen och har många olika projekt för framtiden. I maj 2015 blev vår nya lekplats färdig och klar för bruk, och 2017 blev innegårdarna med plattläggning och nya cykelgarage klara. Även nya buskar, träd och växter har planterats på området.

Bostadsområdet ligger nära skola, förskola, mataffärer, idrottsanläggningar och har gångavstånd till Västerviks centrum.

I källaren i hus 46 har vi ett hobbyrum med bibliotek och diverse tidningar där det är fritt att låna dessa samt att boka lokalen till träffar/möten/cirklar etc, en bokningskalender hänger utanför dörren. Några dörrar bort i samma källare har vi ett gym med träningscykel, roddmaskin, multigym, gåband, crosstrainer, hantlar, gymboll, kettleballs, träninsmattor. Bokningskalender finns utanför dörren samt ordningsregler och efter användning städar man efter sig. Hobbyrummet är stängt tillsvidare pga vattenskada (2020).

Fiberanslutning från Telenor som vi även har avtal med gällande tv-utbudet T1 bas som ingår i hyran.

Vi hoppas att ni får nytta av informationen på denna webbplats. Saknas någon info är det bara att kontakta någon i styrelsen.

/Styrelsen

Lekpark och miljöhus
    Hösten är fin!
    Rutschkana
    Lekplatsen
    Miljöhuset
    Grönområde mellan två av husen
    Kvällsbild från ett uterum på området.
    Gym i hus 46.