Historik

Här är det tänkt att en presentation av föreningens historik ska läggas upp. Det finns mycket information i böcker och styrelseprotokoll, men det vore väldigt trevligt att kunna komplettera detta material med gamla fotografier och berättelser om hur det var att bo i Åttan förr. Om du känner att du kan bidra med något av detta är du varmt välkommen att kontakta styrelsen.

Liljegatan 4, Liljegatan 6 och Torkelsgatan 2 (då kallat Torsviggen). Kortet är taget 1944 ungefär från den plats där Coop idag finns.
Husen i vår förening byggdes 1941-1943 i kvarteret Liljan. Totalt kom åtta byggnader att uppföras i kvarteret och det är de fyra byggnaderna i den sydöstra delen av kvarteret som tillhör vår förening, HSB Åttan.

*Ventilationsarbete.

2012 April
Ventilationskanalernas rengörings och justeringsarbeten har utförts.