Stämma 2023

Stämman är föreningens högsta beslutande organ.
Det är stadgarna som reglerar hur stämman genomförs och den ska hållas före sista februari varje år.
Stämma 2023 kommer att hållas den 14 februari i Lötenkyrkan.
Kallelse och handlingar delas ut under helgen 28-29/1 till varje medlems hushåll. Handlingarna finns även som pdf här nedan.
Motioner till stämman ska enligt stadgarna inkomma till styrelsen före oktober månads utgång. I år har inga motioner inkommit.
Stadgarna (och mall för motion finns att hämta om du skrollar ner på denna sida.)

Handlingarna finns även i "mitt hsb"

Klicka här för att komma till "mitt hsb" Du behöver logga in med ditt bank-id

Klicka här för att komma till sidan med information om styrelsen och dess möten.

Klicka här för att komma till sidan om Stämma

Du som medlem i HSB har rätt att lämna ett eller flera förslag till årsstämman. Dessa kallas för motion. En motion ska alltid behandlas på årsstämman dit alla medlemmar är inbjudna och har rätt att vara med och fatta beslut.

Skillnad på förslag och motion
Löpande under året kan du skicka in förslag på olika åtgärder, synpunkter och annat till din styrelse i bostadsrättsföreningen. Till årsstämman däremot ska du skriva en motion.

Så här skriver du en motion

1. Skriv en rubrik som kortfattat beskriver vad ärendet handlar om.
  2. Skriv vad ärendet handlar om, hur du vill att ärendet ska hanteras och vilka ekonomiska konsekvenser som ett bifall till din motion kan få för föreningen.
  3. Avsluta motionen med att själv föreslå ett beslut som du tycker att årsstämman ska ta.
  4. Skriv under dokumentet med ditt namn.
  5. Skicka eller lämna personligen din motion till din styrelse.

Styrelsen kommer att behandla din motion för att ge ett förslag till beslut. Det är Ditt förslag och styrelsens uttalande som stämman därefter röstar på.