Felanmälan

För information om det löpande underhållet av din bostad som du själv ansvar för finner du under "Boendeinformation" och är underhåll som bekostas av bostadsrättsinnehavaren själv. Gällande fel som avser våra gemensamma utrymmen ligger ansvaret att felanmäla hos samtliga medlemmar och görs på följande sätt:

I formuläret nedan kan du som medlem och bostadsrättsinnehavare gör en felanmälan gällande föreningens gemensamma utrymmen.

OBS! Som enskild boende bör du inte kontakta vår fastighetsförvaltare (Uppsala Fastighetstjänst) direkt. Felanmälan gällande våra gemensamma utrymmen eller för sådant som ingår under föreningens ansvar ska alltid gå genom styrelsen. Styrelsen gör sedan en bedömning om ditt ärende och tar detta vidare. Om du som boende direkt kontaktar en entreprenör eller vår fastighetsförvaltare riskerar du att själv få stå för kostnaden. 

Vem står för kostnaden?

Du kan få betala för det du felanmält om det inte faller under fastighetsägarens ansvar att åtgärda. En lista på vad som är fastighetsägarens (föreningens) ansvar respektive ditt eget ansvar att åtgärda och därmed betala finns här. Felanmälan innebär inte att föreningens automatiskt står för kostnaden. Men genom att göra en felanmälan i formuläret nedan kan styrelsen hjälpa dig med att reda ut detta ansvar innan ärendet tas vidare. 

 

Utelåsning

Har man låst sig ute under dagtid kan man kontakta Certego för att eventuellt få en nyckel tillverkad. Föreningsmedlem som under jourtid behöver låsöppning kan ringa Certego:s jourtelefon, 020 240 000 eller 018 - 56 90 00. Kostnader debiteras beställaren. Styrelsen har ej huvudnyckel till lägenheterna.

 

Skadedjur

Föreningen har, genom fastighetsförsäkringen, avtal med Nomor om skadedjursbekämpning. Anmälan till Nomor görs av styrelsen. Felanmäl därför till styrelsen om du som medlem har problem med skadedjur. 

Tack för din felanmälan. 

Vi behandlar ditt ärende och återkommer så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar,

Styrelsen i HSB Brf 33 Ejvind