TV, bredband och telefoni

I fastigheten finns två nät Tele2 och Lidén Data.

I varje lägenhet finns ett uttag från Tele2 där man kan ansluta TV, bredband och telefon. Alla lägenheter har samma grundutbud för TV som ingår i månadsavgiften. Här ser du vilka kanaler som ingår https://www.tele2.se/tv/tv-bas. Det andra kabelnätet som är från Lidén Data finns kanske inte i alla lägenheter. Kontrollera med Lidén Data. 

Styrelsen beslutade i november 2021 att uppgradera Tele2-paketets TV-utbud till ett HD-paket (HD är High Definition, dvs bild med hög upplösning och bättre bild).

Några punkter kräver att påpekas/förklaras:

1. För frågor om kanaler, installation och programutbud. Ring Tele2 telefon 90 222 och meddela dem att ni tillhör bostadsrättföreningen BRF Fasanen, Torggatan 36-38 i Enköping. Säkerställ att Tele2 har korrekta uppgifter om dig som boende, vilket underlättar om ni senare behöver teknisk hjälp eller vill utöka abonnemanget.

2. Vill du utöka ditt programutbud för att se fler kanaler än basutbudet, vänligen kontakta https://www.tele2.se/tv

3. Om ni är osäkra på om er TV-mottagare klarar av att visa HD eller om ni har funderingar om tilläggsabonnemang, vänligen kontakta Tele2.

Förtydligande om TV BAS HD

Du kan behöva ett Tele2-kort med kortläsare för att kunna se vårt basutbud i HD-format. Tele2 sänder kort och kortläsare (utan avgift) efter man anmält sig till Tele2 kundtjänst. Kortläsarna finns i två utförande, separat box eller TV-modul (TV-modul sticker man in i ett fack på baksidan av din Smart-TV), beroende på TV-mottagare. Tele2 kundtjänst hjälper er att reda ut vilken sort som passar just din TV.