HSB Malmö och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling inleder samarbete för medlemmarnas bästa

18 oktober 2023

HSB Malmö har inlett ett samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Det innebär att medlemmar i HSB Malmö får förmånliga erbjudanden när de köper eller säljer en bostad via Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

I samband med köp och försäljning av sin bostad via Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kan medlemmarna också få erbjudanden inom bank och försäkring av LF Skåne. Vid försäljning av bostad erhåller de 15 procent rabatt på mäklararvodet.

– Detta är ett långsiktigt samarbete som vi verkligen ser fram emot. Vi hoppas och tror att detta ger stora fördelar för våra medlemmar när det gäller deras bostadsaffärer, säger Lisa Renntun, chef för medlemsverksamheten på HSB Malmö.

Samarbetet innebär även flera projekt tillsammans, bland annat kommer det att finns möjlighet för HSB Malmös bostadsrättsföreningar att bjuda in en mäklare, för att ge en nulägesanalys av marknadsläget, i samband med till exempel sina årsstämmor.

Vi är stolta över att bli samarbetspartner med HSB Malmö. Vi ser många likheter mellan våra organisationer och värderingar, där trygghet och kunden alltid står i fokus, säger Johanna Ericsson, fastighetsmäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

För att kunna ta del av erbjudandet gäller det att en medlem i HSB Malmö köper eller säljer en bostad i organisationens upptagningsområden, Malmö, Trelleborg, Svedala, Vellinge, Burlöv eller Lomma.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.