Trivsel och ordningsregler

För att undvika irritation och minskad trivsel måste vi som enskilda medlemmar visa hänsyn till varandra. Som regel är vi inte medvetet störande. Därför tror vi att man löser eventuella problem genom att tala med varandra. Detta bör i de allra flesta fall lösa eventuella problem.

ORDNINGSREGLER

1. Hundar, katter och andra husdjur skall inte rastas inom föreningens område.
  2. Ställ inte cyklar, barnvagnar och liknande i entréer och svalar. De utgör ett hinder vid städning, skräpar och ger ett otrivsamt intryck. Sist men inte minst ökar det brandfaran i trappuppgångarna. Använd i stället cykelställ, cykelrum och barnvagnsrum.
  3. Undvik att använda diskmaskiner, tvättmaskiner och annan störande utrustning i lägenheten mellan 22:00 och 07:00.
  4. Störande ombyggnad och reparation av lägenheten får ej ske efter 20:00 vardagar och inte efter 18:00 lördagar och inte alls på sön- och helgdagar.
  5. Mata inte fåglar genom att kasta ut bröd och liknande från balkongen. Det lockar hit råttor och annan ohyra.
  6. Följ gällande anvisningar för sopsortering.
  7. Lämna inte entrédörrar, förrådsdörrar eller källardörrar öppna.
  8. Rök inte i entréer, svalar och trappor. Andra medlemmar kan vara mycket känsliga för rök. Detta gäller även våra inglasade balkonger.
  9. Det är förbjudet att köra lastbil, bil, moped eller cykel på gången närmast huset.
  10. Skaka inte mattor från balkongen.
  11. Vid badrumsrenovering krävs tillstånd av styrelsen, kontakta föreningsexpeditionen för mer information.