Felanmälan

Stäm av med styrelsen innan du anmäler fel som gäller våra fastigheter (dvs utanför din egen lägenhet)

Fel i tvättstugan kan anmälas direkt, notera på anslagstavlan i tvättstugan att du har felanmält och när.

Felanmälan av hissar görs till Vinga Hiss (se flik Hissar)

Felanmälan av sopsug görs till Envac (se flik Sopor och återvinning)

Övrigt - Felanmälan görs till föreningens fastighetsskötare Optimal Service.

Dit kan man vända sig med anmälan om mindre fel i lägenheterna (bekostas av lägenhetsinnehavaren om felet inte ingår i bostadsrättsföreningens underhållsansvar) samt andra fel i föreningens fastigheter.  

Felanmälan till Optimal Service: 

www.optimalservice.se/felanmalan 
Tel (växel): 010 188 98 11 

Jour vid akuta ärenden vardagar efter 16:00 och helger:  072-999 40 00   

Följande skall anges vid kontakt med Optimal Jour:   
- Namn/telefonnummer/kontaktperson   
- Vilken lägenhet som berörs samt adress  
- Beskrivning av problemet    

Kostnader för åtgärder i samband med jourutryckning kan komma att debiteras bostadsrättshavaren om felet som uppkommit inte ingår i bostadsrättsföreningens underhållsansvar.