Här finner du vanlig frågor och svar, blanketter att ladda ner samt kontaktformulär och telefonnummer till vår kund- och medlemsservice.
Är du medlem i HSB eller bor du i en fastighet som förvaltas av HSB?I Mitt HSB kan du göra en felanmälan, få information om din bostad, medlemsförmåner och avier. Logga in i Mitt HSB med ditt BankID.
Det här kan du göra i Mitt HSB:
Var hittar jag mina avier med ocr-nummer?
Svar: Du hittar alltid dina avier med ocr-referens på Mitt HSB under Mina sidor, Min bostad och sedan Avier & betalning. Om du inte ser några avier under Avier & betalning – vänligen ha tålamod, det kan ta lite tid att ladda sidan.
Hur fungerar HSB Bospar?
Svar: Genom att bospara i HSB har du möjlighet att spara pengar till kontantinsatsen och du kan dessutom få förtur till HSBs hyresrätter och nybyggda bostäder över hela landet. Här kan du läsa mer om hur HSB bospar fungerar.
Hur många HSB bosparpoäng har jag?
Svar: I Mitt HSB kan du se dina bosparpoäng under "Min Profil". Logga in i Mitt HSB med hjälp av BankID.
Vilken plats har jag i kön?
Svar: HSB har ingen kö utan fördelar bostäder i första hand till bosparande medlemmar. Hur många bosparpoäng som krävs varierar beroende på övriga sökanden och deras bosparpoäng.
Kontakta HSB Norrs kund- och medlemsservice på telefon. Vi hjälper dig med bland annat boende- och medlemsfrågor.
Telefon: 010-303 20 00
Telefontid måndag: 08.30-11.30, 12.30-16.00
Telefontid tisdag-fredag: 08.00-11.30, 12.30-16.00