Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

FAQ - Felanmälan

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när något är trasigt i din lägenhet eller i fastigheten och behöver lagas av till exempel en fastighetsskötare.

Hur gör jag en felanmälan?

Alla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar som har tjänsten hos oss kan göra en felanmälan på två sätt:

  • Logga in på Mitt HSB > Mina sidor > Ärenden & felanmälan. Då kan du följa statusen på ditt ärende.
  • Ring Kund & Medlemsservice på 010-303 20 00

Alla medlemmar och boende har automatiskt ett användarkonto på Mitt HSB. Du loggar in via ”logga-in”-knappen uppe till höger i det blåa fältet, med mobilt bankID eller personnummer och lösenord.

OBS: Du som saknar inloggning till Mitt HSB kan göra en felanmälan här. Det gäller dig som bor i en förening som inte köper administrativ förvaltning från HSB Norr. 

Hur följer jag min felanmälan?

För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad i Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden. Anmälaren av felanmälan kommer även att få ett SMS på det telefonnummer de uppger, där kommer meddelanden om felanmälan uppdaterar status. 

Hur gör jag om jag har ett akut fel?

Alla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar som har tjänsten ”Jour” kan felanmäla dygnet runt på 010-303 20 00.

Med akuta fel menas bland annat en större vattenläcka.