Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.

Felanmäl – logga in på Mitt HSB 

Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.

Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.

Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).

Akuta ärende – ring jouren

Kontakta jouren utanför arbetstid på 010-442 30 00. 

Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112. 

Tv och bredband

Här hittar du kontaktuppgifter till våra leverantörer.

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, kontakta Hiss i Skåne på 040-96 25 25.

Mitt HSB

Platsen där du gör en felanmälan eller ställer dig i kö för p-plats, samt ser dina avier och utdrag ur lägenhetsregistret. Här finns även medlemsförmåner och ditt medlemsbevis. Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in med BankID eller lösenord.