Snabb fakta om HSB brf Idogheten

Här hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare. Mer info om hur överlåtelsen går till hittar du under fliken "Till mäklare".

Namn: HSB brf Idogheten

Årsredovisning: Finns här

Organisationsnummer:746001-0486

Byggår: 1972

Antal lägenheter: 127

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 6 lägenheter
  • 2 rum och kök: 58 lägenheter
  • 3 rum och kök: 59 lägenheter
  • 4 rum och kök: 4 lägenheter

Antal lokaler: 0

Föreningen tillåter delat ägande: Kräver styrelsens godkännande

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Kräver styrelsens godkännande

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Idogheten 3 (Branteviksgatan 20-38)

Ekonomisk förvaltning: HSB

Avgiftsförändringar: 5 % från 2024-01-01 (tidigare 4 % från 2023-01-01)

Tomträtt: Ja

Individuell mätning och debitering (IMD): Ja, el

Renoveringar: Här finns information om renoveringar och underhåll

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet (säljare överlämnar till köpare). Taggarna används vid passage i entréer, garage samt för bokning av tvättstuga.

Månadsavgift: I avgiften ingår värme, vatten, kabel-TV och bostadsrättstillägg. Ett obligatoriskt tillägg tillkommer om 55 kr/månad för bredband. Föreningen har gemensam el och hushållen debiteras kvartalsvis utefter faktisk förbrukning.

Parkering: I föreningen finns 78 garageplatser, varav 72 bilplatser och 6 MC-platser. Bostadsrättshavaren sköter sin köhantering digitalt i det inloggade läget ”Mitt HSB”.

Tv och bredband: Här finns information om tv och bredband

Lägenhetsförråd: Varje lägenhet har ett förråd i källaren

Gemensamma utrymmen:

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Förvaltaren, kontaktuppgifter finns här.

Tips till mäklare: Hantera överlåtelsen digitalt

Med HSB Överlåtelser får alla parter som är inblandade i överlåtelser en effektiv, säker och papperslös hantering. Tjänsten innebär att du som mäklare snabbt får ut avtalet till bostadsrättsföreningen, som i sin tur enkelt kan begära in kreditupplysningar, arbetsgivarintyg med mera. Du och bostadsrättsföreningen kan sedan följa status på samtliga ärenden via sin dator.