Bokningsregler

Nedan följer reglerna som gäller vid bokning av övernattningslägenheten i föreningen.
  1. Varje bokning är max fyra nätter. Vid avbokning måste detta göras senast 48 timmar innan hyrestiden annars utgår full hyra. Bokningar får bara göras av medlemmar i brf Kaptenen.
  2. Lägenheten kostar 250 kr per dygn. Avgiften faktureras via HSB då föreningen inte vill hantera kontanter.
  3. Incheckning sker efter kl 15 och utcheckning sker senast kl 14.59. Automatisk tillträde med den vanliga taggen under den aktuella bokningen.
  4. Lägenheten har två sängplatser och fester med störande ljud är inte tillåtet.
  5. Lakan och handdukar står gästen själv för.
  6. Medlem som bokat lägenheten ansvarar för att städning utförs efter hyrestidens slut. Materiel finns i städskåpet i hallen. Miljörummet finns på innergården där avfalls och återvinningskärl finns. Är inte lägenheten tillfredställande städad utgår en avgift på 1.000 kr som faktureras via HSB.
  7. Det finns en checklista i lägenheten på utrustning som ska finnas där. Om något saknas vid incheckningen ska detta omedelbart felanmälas, i annat fall kan bokande medlem komma att bli betalningsskyldig för utrustning som saknas eller är trasig.
  8. Övernattningsgäster förbinder sig att följa föreningens ordinarie ordningsregler med det tillägg att djur och rökning inte får förekomma i övernattningslägenheten. Bokande medlem ansvarar för att föreningens ordningsregler följs av samtliga som vistas i övernattningslägenheten. Saneringskostnader debiteras den bokande medlemmen om denna regel inte efterföljs.