IMD

Individuell Mätning och Debitering

Bostadsrättsföreningen tillämpar sedan 2016 individuell mätning. Den införs under två steg;
- Steg 1 – infördes jan 2017
Vatten (varm/kall) debiteras efter faktisk förbrukning per lägenhet. Förbrukningen debiteras på hyresavin per kvartal.
- Steg 2 – Infördes våren 2019
El debiteras efter faktisk förbrukning per lägenhet, detta innebär att alla privata avtal 52 stycken ersätts med ett avtal för föreningen. Förbrukningen debiteras på hyresavin per kvartal.

Då kallvatten debiteras efter förbrukning får mittlägenheter inte per automatik nyttja gavlarnas vattenutkastare. Antingen frågar man sin gavelgranne om lov eller så tar man vatten inifrån sin egen lägenhet.

Följ er egen förbrukning
1. Maila till styrelsen@eklandadunge.se och ange där ert lägenhetsnummer och e-postadress

2. Styrelsensen registrerar ert konto och ni kommer nu få ett mail från Propeye med ert användarnamn och lösenord

3. Ni kan ladda ner Appen "Home solutions - nordic propeye"