Välj din bostadsrättsförening i rullistan och fyll sedan i dina uppgifter. Om du inte vet namnet på din bostadsrättsförening, så kan du hitta det i avsändarfältet på din avi. Bor du i hyresrätt väljer du alternativet "Hyresrätt”.
För att kunna göra en felanmälan via webben krävs att din bostadsrättsförening/hyresrätt har avtal med HSB Södertälje om Fastighetsservice.
För bostadsrättshavare är det viktigt att kolla ansvarsfördelningen om underhåll i bostadsrättsföreningens stadgar. Om det anmälda felet rör din lägenhet och faller inom borstadsrättshavaren ansvar enligt föreningens stadgar tas en felsökning/startkostnad ut på 1200 kr.
Du kan även göra en felanmälan genom att ringa HSB Södertäljes Kund- och Medlemscenter under telefontid (tiderna ser du längst ned i sidfoten på sidan).
Telefonnummer: 010-442 56 50
Akuta fel:
För akuta fel efter telefontid (t.ex. vattenläckage), men före kl. 16 tisdag–torsdag och före kl. 15 fredag ring 010-442 56 90. Efter dessa tider ring fastighetsjouren, telefonnumret finns på anslag i din fastighets entré.
Har du frågor om t.ex. medlemskap, bospar eller våra tjänster? Här kan du se olika sätt att kontakta HSB Södertälje.
* = obligatoriska uppgifter