Återvinningshyllan

I källsorterinngsrummet har föreningen en hylla för ”egen återvinning”, grannar emellan. Där kan vi som medlemmar ställa våra lite finare, hela, fungerande saker som vi hoppas att någon granne i föreningen kanske vill ha och behöva. Antingen hemma, i torpet, på kolonin osv.

När du har något som du vill ställa in på hyllan, så tar du en etikett från rullen som sitter där, tar pennan bredvid, och skriver på datum då ställde in ditt föremål, sätter sedan på lappen på föremålet. Det får sedan stå en månad. Därefter kastas det.

Finns det inget datum på föremålet, så slängs det per omgående. Annars får vi en helt okontrollerbar hylla. Så tag dig den tiden, ca 20 sekunder, och skriv på datum, det gynnar dina grannar och miljön. Allt som du ställer in skall alltså ha något värde, vara helt. Om du lägger dit något klädesplagg, så skall det var rent och nytvättat. Hyllan står i källsorteringsrummet.

Välkommen att återvinna något till dina grannar!