TV-anslutning, bredband och telefoni

TV (Tele2)

Föreningen har avtal med Tele2 om TV-anslutning. Det innebär att samtliga lägenheter har uttag för kabel-TV installerade med "tre hål i väggen". Alla lägenheter har ett grundutbud för TV som som föreningen står för.

Önskar enskilda bostadsrättshavare utöka paketet eller teckna ett bredbandsabonnemang via Tele2 tar man kontakt direkt med Tele2 Kundtjänst för ett förslag om upplägg. Föreningen har dock inget avtal utöver grundutbud TV.

Bredband och telefoni (Telenor)

Föreningen har avtal om gruppanslutning för datatrafik & fast telefoni 250/250 hos Telenor i samtliga bostadsrätter.

Önskar enskilda bostadsrättshavare utöka med TV eller högre hastigheter tar man kontakt direkt med Telenor Kundtjänst för ett förslag om upplägg. Föreningen har dock inget avtal utöver gruppanslutningen.

Felsökning

Vid problem med något av ovanstående ber vi Er kontakta respektive support i ett första skede, innan man felanmäler till HSB.

Vid överlåtelse

När man överlåter en lägenhet i samband med försäljning kan man också överlåta utrustningen som tillhör internetanslutningen, dvs router. Ta då kontakt med Telenor Kundtjänst för instruktioner om hur Ni går tillväga.