Avtal

Föreningen har tecknat följande avtal som direkt berör dig som boende:

Avtal för el

Vårt avtal baseras på boo-portföljen som är en blandning mellan fast och rörligt pris. Det är inte tidsbundet, utan gäller t.v.
Dagspriset får Ni ta med Boo Energi, eftersom det ändras hela tiden.  Vill du inte omfattas av föreningens avtalsvillkor måste du själv ta kontakt med Boo Energi eller någon annan elleverantör.

Kabel-TV och bredband och telefoni
Föreningen har gruppavtal med Telenor om leverans av kanalpaket T2-Flex via kabel-TV-nätet och bredband med max 250 MB. För TV ingår en ej inspelningsbar digitalbox samt ett grundutbud på 16 kanaler + 8 individuellt valbara kanaler, som utan kostnad, kan bytas så ofta man önskar. De kanaler som kan väljas framgår av det brev som du har fått, eller på Telenors hemsida. Bytet kan göras under ”mina sidor” på Telenors hemsida med de inloggningsuppgifter som står i utskicket som du har fått. Du kan alternativt ringa kundtjänst på telefon 020 222 222. Bytet sker oftast omedelbart.

För bredband ingår en router. Vid flytt kan ni kontakta Telenor för att beställa returembalage för er router och digitalboxen. Nya ägare av lägenheten måste då beställa en ny i sitt namn.

Men det lättaste är att ni överlåter bredband och TV tjänster till den nya ägaren. Gå då in på https://telenor.se/support/priser-villkor-och-blanketter/fast-bredband-tv-telefoni/overlatelse2/overlata-tv--eller-bredbands-abonnemang/

Om du vill överlåta ditt abonnemang eller ta över någon annans abonnemang, behöver ni fylla i en överlåtelseblankett och mejla den till Telenor genom att använda deras mejlformulär. Du kan också skicka den via post till Telenor, FE 110, 106 56 Stockholm. Märk kuvertet med "överlåtelse". Glöm inte att blanketten ska undertecknas av er båda.

I bredbandsavtalet ingår utan kostnad även IP-telefoni. Man betalar endast samtalskostnaden. Kontakta Telenor för anslutning av telefoni.

Om du utöver grundutbudet önskar någon extrakanal eller ett extra kanalpaket, så får du själv betala för det. Samma om du önskar ett andrakort som speglar förstakortets utbud.

Alla ska utan kostnad, ha eller ha fått en HD-box och de som har två kort ska också ha en fungerande box för det andra kortet.

Anslutningen till bredbandet sker via LAN-uttaget vid ytterdörren.
Kostnaden för avtalet med Telenor belastas på räkningen för månadsavgiften från HSB.

Avtal med AFF
Brf Turkosen har skrivit ett nytt avtal med Aktiv Fastighetsförvaltning i Nacka AB (AFF).
Avtalet omfattar förvaltningsfunktion, teknisk fastighetsskötsel, markunderhåll samt skötsel av källsorteringshus och komposter.