Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan för boende i hyresrätt

En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas. För bästa möjliga service, logga in i Mitt HSB för att göra felanmälan eller beställning och se aktuell status för alla dina ärenden. 

Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 10 10.

Felanmälan i Mitt HSB

 

Vem kan göra en felanmälan?

Det är innehavaren av lägenheten (ej andrahandshyresgäster) som ska göra felanmälan gällande fel i lägenheten.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.

Rengöra golvbrunn

Rengöra vattenlås

Rengöra ventilation & spiskåpa

Sköta brandvarnare

Sköta om fönster

Lufta element

Byta säkring

Smörja gångjärn

Vill du beställa en extra nyckel?

Kontakta oss via mejl för beställning av extra nycklar, låsbyte, trasiga brickor, borttappad tvättbokningscylinder eller liknande.

Följ ditt ärende i Mitt HSB

När du gör felanmälningar via Mitt HSB kan du se status och följa ditt ärende hela vägen från start till mål. 

forloppsindikator.jpg

Kan jag göra felanmälan utan att logga in i Mitt HSB?

Du som har skyddad identitet eller av annat skäl inte har möjlighet att logga in på Mitt HSB kan använda formuläret för felanmälan på vår hemsida. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

Till formuläret


Vill du prata med oss om felanmälan?

Ring oss då på 010-442 10 10.
Öppettider vardagar: 08:00-16:30
Öppettider torsdagar: 08:00-18:00