Anmälan av fel eller ärende

Vid fel i lägenheten eller i allmänna utrymmen:
Ring (på ordinarie öppettider) HSB Göteborgs Medlemscenter, telefon: 010-442 20 00

Digitalt kan du göra en felanmälan på hemsidan dygnet runt, klicka här för att komma till felanmälan.

För övriga frågor och ärenden: info.gbg@hsb.se

AKUTA FEL som inte kan vänta till ordinarie öppettid, så som en vattenläcka eller en strömlös lägenhet, ring och anmäl till Securitas 010 – 470 55 98

VITVAROR anmäls direkt till leverantören Siemens /Bosch tel  0771-19 55 00

(OBS! meddela alltid namnet på bostadsrättsföreningen & produktnummer på din vitvara)

TV, BREDBAND OCH TELEFONI anmäls direkt till Telia tel 90 200

HISS anmäls direkt till Schindler tel 020-31 33 33

Vi vill göra er uppmärksamma på felanmälningar gällande repor, jack och märken i golv och väggar enbart kan anmälas innan inflyttning av möbler (vid nyckelhämtning).

Vi vill även göra er uppmärksamma på att det kan uppstå sprickor i vägg- och takvinklar och fogar i badrum och i övriga lägenheten. Den typen av sprickor är ”lättare” och kan uppstå i alla nybyggnationer oavsett materialval och byggteknik och är inte ett fel av akut karaktär utan kommer att åtgärdas vid 2-årsbesiktningen.

Viktigt att poängtera är att sprickor p g a sättning i badrum är ytliga och att fogen har ett fullgott underliggande tätskikt vilket gör att dessa sprickor bara är en estetisk fråga. Gäller även mindre golvproblem såsom knarr i golv som av boende inte upplevs som speciellt störande och andra fel som boende vill att de registreras men accepterar att de tas upp för bedömning vid 2-årsbesiktning.

ÖVRIGA FRÅGOR OCH ÄRENDEN

Frågor om funktioner i lägenheten: Titta i er skötselpärm från entreprenören  där det finns manualer och beskrivningar.

Frågor om parkeringsplatser, namnbyte och byte av telefonnummer till port går via er förvaltningsadministratör. 

Välkommen till HSB!