Nycklar och Porttelefon


Nycklar o porttelefon
Vid tillträde får du 4 nycklar och lika många nyckelbrickor "taggar".

NYCKELHANTERING
Till varje lägenhet följer 4 st. nycklar till lägenhetsdörren och 4 st. elektroniska nyckelbrickor som framöver nämns som ”tagg” de används till gemensamma utrymmen så som entréport, tvättstuga, soprum och bokningstavla etc.

Vid nyckelhämtningen kommer vi att gå runt och visa alla gemensamma utrymmen.

För att beställa extra nyckel och ”tagg” kontakta HSB förvaltningsadministratör
telefon 010 – 442 20 00.

TIDNINGSHÅLLARE
Utanför lägenhetsdörren till lägenheten sitter en tidningshållare. Här finns ditt namn.


POSTLEVERANS
Den dagliga posten utdelas i en fastighetsbox innanför entrén.

PORTTELEFON
Vid anrop från porttelefonen i entrén blir du uppringd på det telefonnummer du lämnat till HSB. Ändrar du telefonnummer är det viktigt att du meddelar till HSB förvaltningsadministratör så snart som möjligt, telefon 010 – 442 20 00.

PORTTELEFONEN – ÖPPNAR DÖRREN TILL ENTRÉN

Acceptera tillträde

Svara i telefonen.


Bekräfta att besökaren ska till dig. (Du ansvarar för personen som du släppt in i byggnaden.)


Tryck på knappen 5 på din telefon för att öppna porten. 5


Lägg därefter på luren/stäng samtalet



Neka tillträde

Ta samtalet vid ringsignal.


Lägg på luren/stäng samtalet



-----------------------------------



Samtliga lägenhetsinnehavare måste anmäla till HSB Göteborg vilket telefonnummer man önskar använda för porttelefonen. Det görs i samband med inflyttningsmötet. Det går bra med mobiltelefonnummer eller fast telefon.

Tänk på att om mobiltelefonen används utomlands så bör man ändra eller spärra det förprogrammerade numret för att undvika extra uppkopplingsavgifter till följd av utomlandssamtal.


Om man använder en ”vanlig telefon” måste den vara av typen tonvalstelefon.