TV, Telefoni och Bredband

Styrelsen har omförhandlat och uppdaterat vårt gruppavtal med Com Hem.

Det nya avtalet gäller från den 1 april 2017 och omfattar TV, Bredband och Telefoni.

Vad är ett Gruppavtal?

Gruppavtalet innebär att vår bostadsrättsförening köper in tjänster med kollektiv rabatt för samtliga hushåll i föreningen. Varje boende får tjänster och fullservice precis som enskilda kunder. Gruppavtalet omfattar flera av Com Hems tjänster så som tv, bredband och telefoni.

Varje hushåll får rabatt på avtalat grundabonnemang, men betalar övriga avgifter så som eventuella samtalsavgifter, individuellt beställda tillvals-tjänster med mera. Samtliga boende får enkelt tillgång till tv, bredband och telefoni till ett mycket rabatterat pris vilket medför att boendestandarden och därmed värdet på våra bostäder höjs.

 

Kommer avgiften att höjas för våra medlemmar?

Genom omförhandling av avtalet från 2009 till ett nytt och modernare avtal för våra medlemmar som innehåller tv, bredband och telefoni till riktigt fördelaktiga priser, så har styrelsen beslutat att INTE att höja månadsavgiften på grund av det nya avtalet.

 

Vad ingår i vårt nya gruppavtal med Com Hem från den 1 april?

·       Bredband, 100/10 Mbit/s: uppgraderingsrabatt, 300 kr/mån vid beställning av snabbare bredband

·       TV, Digital-tv BAS: uppgraderingsrabatt, 80 kr/mån vid beställning av större tv-paket

·       Telefoni, Bas:

·       (Bredband, 250/50 Mbit/s: ingår i gruppavtalet från den 1 juli) uppgraderingsrabatt, 350 kr/mån

 

Måste jag som medlem använda erbjudandet i gruppavtalet?

Com Hem debiterar föreningen för samtliga hushåll, men det är inget tvång att använda tjänsterna i gruppavtalet. Det är helt valfritt att använda allt eller utvalda delar av tjänsterna som ingår i gruppavtalet.

 

Om jag redan är kund hos Com Hem i dag?

Boende som redan är kunder hos Com Hem, kontaktar Com Hems kundservice för gruppavtal på 0775-17 17 20 för att säkerställa att grupprabatten gäller från den 1 april. Det finns även möjlighet att komplettera vårt gruppavtal med egna unika önskemål om högre bredbands-uppkoppling, tv-abonnemang och telefonitjänster som passar dig och din familj bäst.                       Kontakta Com Hem under feb/mars för att säkerställa dina avtalade rabatter.

 

Om jag har tv, bredband eller telefoni hos en annan leverantör i dag?

Det är helt valfritt att använda allt eller utvalda delar av gruppavtalet med Com Hem. Ni kan själva välja om ni vill säga upp ert nuvarande avtal med en annan leverantör, eller behålla den leverantören. Men styrelsen valde att ingå avtal med Com Hem från den 1 april, för att medlemmar skall få chans att säga upp avtal med andra leverantörer om så önskas. (normalt 1-3 månaders uppsägningstid)

 

Informationsmöte tisdagen den 14 mars klockan 19:00.

Styrelsen bjuder in till ett informationsmöte om vårt nya gruppavtal med Com Hem i kvartersgården. På plats finns förutom styrelsen även en representant från Com Hem som kan svara på era frågor.

 

Com Hem kundservice för gruppavtal på 0775-17 17 20

Com Hem kundservice för övriga frågor på 90 222

Läs mer på - www.comhem.se

Vårt kundnummer hos Com Hem: 2210499