Kontaktuppgifter HSB Göteborg

Fastigheterna förvaltas av HSB Göteborg och de kan kontaktas vid olika tillfällen:

Vid fel i lägenheten eller fastigheten ska detta felanmälas. Det görs via flera kanaler:

www.hsb.se/goteborg och inloggning Mitt HSB ( alla som bor i en HSB förening har tillgång hit)

Exempel på fel kopplat till fastigheterna kan vara om belysning inte fungerar, någonting är fel i utomhusmiljön eller om något icke-akut är fel med tex. fönster, ytterdörr, vatten eller om kompostpåsar saknas.

E-post: boendeservice.gbg@hsb.se
Telefon: 010-442 20 00

Kontaktuppgifter ovan används också för kontakt om tex nycklar, extra förråd och parkering.

Vid akuta fel, exempelvis vattenläcka, som sker utanför ordinarie arbetstid, kvällar och helger så har Securitas jour och kontaktas på 010-470 55 98. Securitas behandlar inte anonyma samtal. Om jouren tillkallas så tillfaller kostnaden föreningen eller bostadsrättsinnehavaren. Om du har låst ute dig från din lägenhet får du kontakta en låssmed. Varken föreningen, HSB eller jouren har någon huvudnyckel att använda.

Denna information finns också uppsatt i varje trapphus.