På hsb.se använder vi cookies för att din upplevelse av webbplatsen - till exempel lokalt innehåll - ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka på acceptera kan ditt regionala val sparas till nästa besök.         Om cookies

Vår webbplats hsb.se innehåller cookies. Cookies eller kakor är ett litet fotavtryck du lämnar efter dig när du besökt en sajt. Den består av en liten textfil, som lagras i din dator/webbläsare och används normalt för att förbättra användarupplevelsen för dig som besökare, exempelvis genom kortare nedladdningstider och tillgång till vissa funktioner anpassade efter dina tidigare val.

Så säger lagen
Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad cookies används till


Besökaren ska också samtycka till att cookies används.

Cookies på hsb.se
Cookies på hsb.se används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som besökare. Cookies gör så att vi kan anpassa webbplatsen efter dina val.

Det finns två kategorier av cookies, beständig (permanent) cookie och tillfällig (session) cookie.

  • Beständig – Sparas i din webbläsare tills du väljer att ta bort den. Används till exempel för inställningar som du fyllt i på hsb.se, i syfte att förbättra din användarupplevelse.
  • Tillfällig  Lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du besöker en webbsida. Försvinner när du stänger din webbläsare.


Både beständiga och tillfälliga cookies används för besöksstatistik och i vårt arbete att förbättra webbplatsen.

Att undvika cookies
Du kan ställa in din webbläsare, så att du kan surfa anonymt och inte lämna några spår efter dig. Inställningarna skiljer sig åt beroende på vilken webbläsare du har. I webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.

Om du väljer att inte acceptera cookies, finns det vissa delar av hsb.se som du inte kommer att kunna använda.

Läs gärna mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Stäng
Dela

Anmäl uppkomna fel på rätt ställe

Brf Linjalen anlitar olika firmor beroende på vad som ska åtgärdas. Det är viktigt att vi anmäler uppkomna fel på rätt ställe. Felanmälan kan inte göras muntligen till fastighetsskötare, föreningsexpedition eller förtroendevalda (som det fungerade längre tillbaka i föreningens historia) utan måste idag göras via någon av de kanaler som anges nedan.

Tänk på att du som bostadsrättshavare ansvarar för en stor del av underhållet i din lägenhet. Detta regleras i föreningens stadgar. Vissa tjänster som du beställer kan komma att faktureras dig. Fråga gärna vad som gäller när du gör felanmälan.

Felanmälan gällande egen lägenhet görs till HSB på tel. 010-442 24 24 (dagtid) eller via webbformuläret längre ned på denna sida. Vid felanmälan ska föreningens egna, max tresiffriga lägenhetsnummer (1-426), anges.

Felanmälan gällande föreningens fastigheter (t.ex. postboxar, lekplats, tvättstuga) görs till HSB på tel. 010-442 24 24 (dagtid) eller via webbformuläret nedan. Vid felanmälan ska föreningens egna, max tresiffriga lägenhetsnummer (1-426), anges. 

Vid akuta fel efter kontorstid (t.ex. vattenläcka) kontakta Securitas på tel. 010-470 55 98.

Felanmälan av hissar görs till Vinga Hiss, dygnet runt på tel. 031-776 57 01.

Felanmälan gällande bredband, telefoni och tv görs till Telia.

Observera att det är alla boendes ansvar att felanmäla när något i gemensamma utrymmen eller på gårdarna inte fungerar eller har gått sönder.

Om du skulle bli utelåst, kontakta en låssmed.