Bredband och telefoni

Vår förening har tecknat ett gruppavtal med ComHem gällande bredband, digital-tv och telefoni. Detta avtal börjar att gälla fr.o.m 1 november 2014. För att kunna börja använda tjänsterna måste du göra en beställning. Kontakta Com Hem på 0775-17 17 20.

Ytterligare information från Com Hem


TV/ Bredband
Boende som vill ha ett snabbare bredband och större digital-tv-abonnemang än den gruppavtalstjänst föreningen valt, kan välja att uppgradera till ett större abonnemang. Alternativt beställa enstaka kanaler eller andra tillvalstjänster. För vissa tjänster ingår även en uppgraderingsrabatt.
Boende som redan är kunder hos Com Hem kontaktar vår kundservice för Gruppavtalskunder på 0775-17 17 20, för bokning av rätt tjänst och rabatt.
Hastighet Kapacitet nedström (ta emot filer) 50 – 100 Mbit/s, Kapacitet uppström (skicka filer) 7 – 10 Mbit/s
Mobilt Bredband ingår och är ett samarbete med mobiloperatören 3. Här kan du se täckningskarta för Mobilt Bredband: https://www.comhem.se/kundservice/hjalp/bredband/var-hittar-jag-en-tackningskarta-for-mobilt-bredband-43314

Telefoni
Månadsavgiften för telefoni består av en abonnemangsavgift och en minimidebitering. I Gruppavtal på telefoni ingår abonnemangsavgiften för Hemtelefoni, för närvarande 69:-/mån. Det innebär att
kunder som beställer abonnemanget Hemtelefoni endast betalar en minimidebitering på för närvarande 29:-/mån, som kan användas att ringa för under månaden (och får resterande del av abonnemangsavgiften för Hemtelefoni i rabatt). Kunder som beställer något av våra andra abonnemang, Mobil, Utland samt Mobil och Utland, får också abonnemangsavgiften för Hemtelefoni i rabatt, och betalar således mellanskillnaden upp till den högre gällande abonnemangsavgiften.
Uppsägningstiden är 1 månad, efter det så betalar inte hushållet de 29:-/månaden som är en mini avgift (men kostnaden/Gruppavtalet som föreningen står för ligger kvar som tidigare, oavsett tjänsten används eller ej).

FAQ
Q: Måste alla betala? Jag använder mig inte av något, måste jag betala?

A: Ja, vi betalar idag då kostnaden för det analoga grundutbudet ingår i månadsavgiften.

Q: Varför drar föreningen inte in bredband via fiber?
A: Tyvärr så är det kostsamt.

Q: Kommer de analoga kanalerna att försvinna?
A: Ja, så småningom.

Q: Jag har redan abonnemang hos Com Hem, vad kommer att hända med det?
A: Befintliga kunder med större abonnemang får rabatt på sitt abonnemang. Har medlem Com Hem tjänster tidigare och avtalet med Triple Play tecknas så kommer dessa tjänster att justeras mot vad det enskilda hushållet får räknat utifrån gruppavtalet, vilka rabatter el priser det blir får varje enskilt ärende avgöra. Com Hems kundservice hjälper till så att det blir rätt när gruppavtalstjänsten avropas.

Q: Är tanken att den digitala boxen stannar i lägenheten om en medlem flyttar, eller får den nya lägenhetsinnehavaren en egen box från er när flyttar in?
A: Då det enskilda hushållet har avropat tjänsten kan han/hon ta med sig boxen till nästa plats (går enbart att använda vidare i ett Com Hem hus), Den nya som flyttar in får avropa tjänsten på nytt och får då en ny digitalbox som ingår i gruppavtalet.

Q: Det skrivs en del om TiVo, vad gäller där?
A: Tivo är också en tilläggstjänst man kan komplettera med. I dokumentationen så informeras det om just denna Tjänst. Det som ingår i ert erbjudande på HSB Triple Play är att ni till tjänsten Digitalt Gruppavtal erhåller en digitalbox kostnadsfritt. OBS ej Tivo!

Q: Är det skillnad i grundutbuden digitalt och analogt? Kan inte se att tex National Geographic eller Öppna Kanalen finns med digitalt.
A: Har man digitalt grundutbud så är det motsvarande de kanalerna man har analogt. Om man enbart har analoga kanaler (som ni har idag) så får man tillgång till vissa kanaler även digitalt men det är inget utbud som Com Hem styr över. National Geo. är en tilläggstjänst/kanal man får betala för men Öppna kanalen ligger med i det analoga utbudet från Com Hem som man kan söka fram via sin egen TV. Avtalet för Triple Play gäller både analoga och det digitala kanaler.