Gemensamma utrymmen

Cykelrum

Cykelrum finns på både södra och norra gården. Använder du inte din cykel är det bra om du ställer den i ditt eget förråd, så att våra cykelrum inte blir överfyllda.

Tvättstugor

Det finns tre tvättstugor, i källaren på ED 27D, 33C och 35A.

Respektera de regler som är anslagna vid respektive tvättstuga. För allas trevnad, rengör maskiner och golv när du tvättat klart

Bokningslistor finns uppsatta utanför respektive tvättstuga. Om du inte behöver använda din bokning, ta gärna bort den så snart som möjligt så någon granne har möjlighet att tvätta.

Gårdar

Föreningen har två stora gårdar som alla medlemmar får nyttja. På gårdarna finns grillar, bärbuskar, sittplatser och flertalet planteringar. Tänk på att visa hänsyn mot dina grannar vid användning av gården. Under sommaren uppskattas det om vi alla hjälps åt med att vattna.

Soprum

Föreningen har både återvinningsrum och soprum på båda gårdarna. Tänk på att sortera dina sopor, så minskar vi kostnaderna och sparar på miljön. Farligt avfall eller avfall från renoveringar får inte slängas i soprummen.

Hobbyrum

Ett hobbyrum finns i källaren på 33B. För er som bor i husen runt gården närmast Kapellplatsen finns en nyckel på expeditionen som erhålls mot en deposition. Övriga kommer in med sina ytterdörrsnycklar.