Information om föreningens tekniska förvaltningsavtal

23 juni 2026

Styrelsen har sagt upp föreningens nuvarande tekniska förvaltningsavtal med HSB för omförhandling. Avtalet löper vidare till och med den 31 december 2026, vilket innebär att nuvarande tjänster fortsätter att utföras enligt avtal under uppsägningstiden.

Som en del av arbetet kommer styrelsen att genomföra en upphandling där både HSB och andra leverantörer ges möjlighet att lämna anbud. Syftet är att säkerställa att föreningen får en teknisk förvaltning med rätt omfattning, god kvalitet och en kostnad som är konkurrenskraftig för föreningen.

Styrelsen kommer att ha inledande dialoger med HSB kring möjliga förändringar, men kommer även att utvärdera samtliga inkomna erbjudanden innan beslut fattas.

När upphandlingen är genomförd kommer medlemmarna att informeras om resultatet.

Har ni frågor är ni välkomna att kontakta styrelsen eller besöka oss på måndag  29/6 18:00 då vi håller öppet på expeditionen sista gången innan sommaruppehållet.

Styrelsen