Felanmälan

Felanmälan på lägenheten eller fastigheten görs till HSB via webblänken nedan eller till HSB:s kundtjänst.

Kostnad för åtgärd
Innan du gör en felanmälan bör du vara medveten om att alla avhjälpanden av fel inte är kostnadsfria. Som du säkert känner till ansvarar du som bostadsrättsinnehavare för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom föreningens stadgar. Vissa tjänster som du beställer kan därför komma att faktureras dig. Om du är osäker på vad som gäller för viss åtgärd kan du kontrollera detta genom att ringa HSB:s kundtjänst.

Felanmälan via HSB:s webbsida

https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan/

Felanmälan via HSB:s kundtjänst

Ring HSB:s kundtjänst, telefon 010-442 24 24.

Telefontider:
Måndag - fredag: 08:00 - 16:00

Sommartider 2023 (3 juli – 11 augusti):
Måndag - fredag: 8:00 - 15:00

Akuta fel
Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas på 010-470 55 98. Akuta fel kan till exempel vara en vattenläcka eller strömavbrott.

El-fel
Kontrollera jordfelsbrytaren och säkringarna i lägenheten, och även säkringarna i skåpet utanför.

Värme/varmvatten
Kontrollera om grannen också har problem.

Fel på Bredband och TV
Ring Telia bredband/TV kundtjänst eller teknisk support.
Telia Bredband/TV Kundtjänst: 90 200
Notera gärna numret på kylskåpet, ifall det skulle behövas när du inte har kontakt med Internet.

Skadedjursbekämpning
Ring Nomor på telefon 0771-122 300.