HSB Mälardalarna – Felanmälan och Jour
Brf. Måran 2 har avtal med HSB när det gäller fastighetsskötsel och felanmälan vilket innebär att du kan få hjälp med eventuella problem i din lägenhet. En del arbeten ingår i föreningens ansvar, en del måste du själv betala. Mer om detta kan du läsa i Vem ska underhålla bostadsrätten eller i föreningens stadgar §§ 31 och 32 (läs mer under rubriken Om föreningen). En tumregel kan vara att det mesta inne i lägenheten är bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Felanmälan har öppet helgfria vardagar mellan 08:00 – 16:00. Vi tar emot ärenden via e-post 07felanmalan@hsb.se, via “Mitt HSB” eller via telefon på telefonnummer: 010-303 27 00, med hjälp av ett knappval blir du kopplad till felanmälan.
Mer information hittar du nedan:
www.hsb.se/malardalarna/kontakt/felanmalan
OBS! Om ärendet/felanmälan gäller gemensamma utrymmen och inte är akut så vill Styrelsen att du/ni ska kontakta Styrelsen först via mail maran2orebro@outlook.com
Vid akuta jourärenden utöver arbetstid når du Jouren på samma telefonnummer som vid övriga frågor eller felanmälan; 010-303 27 00.
Jouren används endast för akuta ärenden som ej kan vänta till nästföljande vardag, t ex vid vattenläckage eller helt strömlöst i lägenheten. En jourutryckning medför alltid en kostnad för föreningen eller bostadsrättsinnehavaren.
För övriga frågor är Ni varmt välkomna att kontakta oss via epost 07info@hsb.se eller via telefon 010-303 27 00.
Våra hissar sköts och underhålls av Hisscentralen.
Vid problem med hissen, ring felanmälan 019-18 24 40.
Se Försäkring
Vid akuta ärenden, till exempel om man blivit utelåst, görs anmälan direkt till Securitas. Tänk på att ha en godkänd legitimation och att du måste själv betala för den servicen. Livshotande ärenden hänvisas till SOS Alarm.
Jour: På icke arbetstid har jourverksamheten larmförmedling förts till Securitas. Telefon: 019–324 325.