Service, felanmälan och skador

HSB Mälardalarna

Brf. Måran 2 har avtal med HSB när det gäller fastighetsskötsel och felanmälan vilket innebär att du kan få hjälp med eventuella problem i din lägenhet. En del arbeten ingår i föreningens ansvar, en del måste du själv betala. Mer om detta kan du läsa i Vem ska underhålla bostadsrätten eller i föreningens stadgar §§ 31 och 32 (läs mer under rubriken Om föreningen). En tumregel kan vara att det mesta inne i lägenheten är bostadsrättsinnehavarens ansvar.

Kundmottagning via mejl: 07kundmottagningen@hsb.se

Felanmälan (måndag till fredag mellan 07.00-16.00): 010-303 27 00 eller via mejl 07felanmalan@hsb.se.

Hemsida: https://www.hsb.se/malardalarna

Felanmälan har jour dygnet runt för akuta anmälningar. Livshotande ärenden hänvisas till SOS Alarm.

Uppkomna skador på allmänna delar ska snarast anmälas till styrelsen. Kostnader för att åtgärda skador i entréer, trapphus, hissar, garage och källarutrymmen samt utvändiga anläggningar belastar medlemmarna då uppkomna kostnader belastar årsavgifterna för bostadsrättshavaren.

Hissar

Våra hissar sköts och underhålls av Hisscentralen.

Vid problem med hissen, ring felanmälan 019-18 24 40.

Skadedjur

Kontaktinformation Skadedjur Nomor 0771–122 300.

Akuta ärenden – Securitas

Vid akuta ärenden, till exempel om man blivit utelåst, görs anmälan direkt till Securitas. Tänk på att ha en godkänd legitimation och att du måste själv betala för den servicen. Livshotande ärenden hänvisas till SOS Alarm.

Jour: På icke arbetstid har jourverksamheten larmförmedling förts till Securitas. Telefon: 019–324 325.

Skadeanmälan

Till alla bostadsrättsföreningar som har Folksam som försäkringsgivare

FRÅN DEN 1 JULI 2020 INFÖRS NYA RUTINER VID SKADEANMÄLAN - SKADAN SKA NU ANMÄLAS TILL FOLKSAM

Om er bostadsrättsförening råkar ut för någon skada ska skadeanmälan ske enligt nedan. Skadeanmälan ska därför inte göras till Söderberg & Partners eller Jan-Erik Engman, HSB MälarDalarna, efter den 1 juli.

Kom ihåg att alltid ange försäkringsnummer eller organisationsnummer för föreningen vid kontakt med Folksam.

 

Om skadan avser brand eller vattenskada:

foretagbyggskada@folksam.se eller ring telefonnummer 08-772 68 70

Om skadan avser egendomsskador:

foretagsskada@folksam.se eller ring telefonnummer 08-772 80 20

Om skadan avser rättskydd:

rattsskydd@folksam.se eller ring telefonnummer 0771-950 950 och begär komma till Rättsskydd.

 

Om du önskar hjälp med att göra en skadeanmälan ber vi er kontakta oss på tel. 010 – 303 27 00 alt. via e-post 07felanmalan@hsb.se så kommer någon av våra förvaltare att kontakta er.