Om föreningen

Föreningen är mycket centralt belägen i Örebro och består av två flerfamiljshus med sammanlagt 119 lägenheter belägna utefter Västra Nobelgatan och Gustavsgatan. Husen byggdes under slutet av 1980-talet. Föreningen har en stor parkliknande innergård med pergola och möjligheter till samvaro och aktiviteter när vädret så tillåter.

Måran 2 har en föreningslokal som medlemmar kan hyra för aktiviteter eller för övernattning av gäster. I föreningen finns även gym, bibliotek, bastu och snickarbod.

För dig som bor i Måran 2 ingår bredband, ip-telefoni, flertalet tv-kanaler från Com-hem/Tele 2 med play-möjligheter samt bostadsrättstillägg i månadsavgiften.

Föreningen äger den egna tomten vilket innebär att Mårans medlemmar slipper höjningar av tomträttsavgälden och också har rådighet över fastigheten.