För medlemmar

Här hittar du viktig information för medlemmar och boende i BRF Välljärnet. Du bör känna till och vara väl insatt i föreningens stadgar och ordnings-/ trivselregler.
Är du osäker på vad som gäller, kontakta styrelsen.

Service och underhåll av lägenheter.

I föreningens stadgar står angivet vilka skyldigheter och rättigheter som gäller för föreningen respektive lägenhetsinnehavaren. Det är lägenhetsinnehaverns skyldighet att vara insatt i och förstå föreningens stadgar. Är du osäker, kontakta styrelsen.

 

Funderar du på att renovera din lägenhet??

Ingrepp i lägenhetens bärande väggar, värmesystem, el-, vatten & avloppssystem eller bygga om ditt badrum kräver certifierade hantverkare och alltid styrelsens medgivande. Kontakta  styrelsen för skriftligt medgivande innan du påbörjar arbetet. 

Blankett för ansökan om tillstånd för ändring av lägenhet samt utdrag ur HSB normalstadgar hittar du här.

========================================================================================================================================

Felanmälan till HSB Mälardalarna: 

010 - 303 27 00

Vid fel och om du behöver hjälp i din lägenhet så kan du ringa till HSB och felanmäla.
När du slår nummret ovan, så kommer du till en meny med tre val. Välj "Felanmälan". 

Felanmälan gör du i första hand vardagar mellan

kl. 08.00 - 16.00

Problem med skadedjur?

Underätta utan dröjesmål föreningens styrelse!!

Kontakta Nomor på telefon 0771-122 300.
Kundtjänst är öppen vardagar 7 - 17 eller
på deras hemsida: https://www.nomor.se/skadeanmälan eller på mejl: order@nomor.se 

Vid anmälan ange, BRF Välljärnet och organisationsnummret (778000-7469)


KONE - tillsyn hissar

För att göra en felanmälan eller rapportera en nödsituation med någon av hissarna, kontakta oss på:
Tel. 0771-50 00 00 (knappval 1). Öppet dygnet runt!

Via mejl: felanmalan@kone.com (vid fall som inte är brådskande)