Felanmälan HSB

Felanmälan*                                                     010 – 303 27 00 eller
                                                                          
via www.hsb.se/malardalarna/felanmalan/

*Kundtjänst och felanmälan nås i första hand vardagar kl 08.00-16.00 (lunchstängt 12-13) eller via HSBs hemsida www.hsb.se/malardalarna/felanmalan. Felanmälan har jour dygnet runt för akuta anmälningar. Livshotande ärenden hänvisas till SOS Alarm. 

Undersök först om det finns en naturlig orsak som ni själva kan åtgärda. Ta hjälp av drift- och skötselanvisningarna eller funktionsbeskrivningarna som hittas i lägenhetspärmen. 

Felanmälan gällande garantiärenden skall göras när felet upptäcks till e-postadress:

07felanmalan@hsb.se

Ange följande information i din felanmälan:

•Bostadsrättsföreningens namn, brf Åstaden

•Ditt namn, telefonnummer/mobilnummer, adress och lägenhetsnummer

•Ta gärna en bild på felet och skicka med

•Om servicenyckel får användas om ni inte är hemma. Finns det husdjur?

•Beskrivning av felet, beskriv tydligt så att mottagaren kan förstå vad felet är.

•Ange i vilket rum felet finns och var i rummet felet finns (t.ex. belysning i kök, tak- eller bänkbelysning)

Om hantverkare åker ut på en felanmälan och upptäcker att felet är ett handhavandefel orsakat av den boende, debiteras den som felanmält för kostnaderna.

Felanmälan vitvaror

Fota gärna streckkoden eller skriv ner produktens E-nummer och FD-nummer innan du kontaktar felanmälan 07felanmalan@hsb.se

Det finns på produktens typskylt, oftast på sida av luckan.

Det är endast garantifel som ska ha funnits vid leverans, ej fel som beror på slitage eller handhavande. Om felet bedöms vara handhavandefel eller liknande sker debitering av kostnad.