Välkommen till Brf Astern

..Stjärnan som byggdes 1981

Brf Astern finns i Svedala kommun i Svedala, närmare bestämt på
Asterngatan 1-79, 4-98.

Mellan de 86 bostadsrätterna i olika storlekar finns nyrenoverade innergårdar och lekplatser. Bostadsrätterna består av parhus i storlekar från 2 till 6 rok. Astern har en kvarterslokal till uthyrning med en nyrenoverad bastu tillsammans med intill liggande Brf Marbäck och en bostadsrättslokal uthyrd till Svedala Kommun.

Föreningen har många års erfarenhet av bostadsrättsboende och kan därför erbjuda sina medlemmar en trivsam boendemiljö. Letar du efter en bra bostadsrättsförening i Svedala har du hittat det i Brf Astern.

Krypavstånd till både förskola och skola för förskoleklass & lågstadie är fanstastisk för barnfamiljer. Vår egen vaktmästare ser till att allt hålls rent och snyggt och ger högsta tänkbara service.

Genom att  jobba tillsammans mot gemensamma mål lyckas vi få en förening med bra ekonomi där vi ständigt följer med i en värld av förändring för att kunna tillhandahålla ett adekvat boende.

Strax innan årsskiftet 21/22 sänktes månadsavgiften med 4% för samtliga.

Bestämda mål och lagkrav efterlevs och genomförs av att ständigt ligga i framkant.

En bostadsrätt i HSB Brf Astern innebär trygghet.

Varmt välkommen!

ASTER

.."Det vetenskapliga namnet Aster kommer från det grekiska ordet för "stjärna" och syftar på blommornas form"..

Marbäcksskolan

Marbäcksskolan har ca 420 elever i åldrarna 6-13 år. 250 av eleverna har plats på en av 7 fritidshemsavdelningar.